Byt trøflerne til gode vitaminer

Genåbningen er en unik mulighed for nye vitaminer til Djurslands handelsliv

Byt trøflerne til gode vitaminer

Genåbningen er en unik mulighed for tilføring af nye vitaminer til Djurslands lokale handelsliv

Af Mogens Greve

DJURSLAND  Handelslivet og de liberale erhverv i Norddjurs og Syddjurs var også udfordret inden coronaen.
Udfordret af
at webshops, storcentre og store byer har langt større udvalg
at alt kan købes billigere andre steder
at andre laver både større og bedre arrangementer.

Alligevel har Djurslands byer og butikker sjovt nok valgt at markedsføre sig stort set udelukkende med det, de ikke kan konkurrere på
- en digital Facebook "trøffelblanding" af priser, udvalg og arrangementer.

Genåbning og positiv stemning på Djursland

Netop nu afføder genåbningen en positiv stemning for det lokale.
Vi glæder os over den langsomme tilbagevenden til en mere normal hverdag.
Vi glæder os til endnu mere genåbning, skønner på det lokale og sætter stor pris på de lokale spisesteder og butikker m.m.

I glædens stund tænker vi langt mere på genåbning end på priser og rabatter.

Hjemmesiden er det digitale DNA

En genoptagelse - fortsættelse - af "trøffel-annoncering" retter kundernes fokus mod priser, udvalg og arrangementer.
Hvorimod et nyt fokus på lokalområdets gode vitaminer signalerer nærvær og unik butik/by.

Hjemmesiders gode historier, interviews og portrætter af menneskene bag diskene gør den helt store forskel.
Det sætter fokus på det, INGEN andre har - og derfor INGEN andre kan konkurrere med.

Nærvær, lokale mennesker og gode lokaloplevelser er netop de nye vitaminer, der giver folk LYST til det lokale.
Nye vitaminer kan både sikre større lokalopbakning og et langt sundere handelsliv.

Gode historier, interviews og portrætter på hjemmesiderne er de vitaminer, der skaber handels- og erhvervslivets digitale DNA
- det DNA, der deles på Facebook
- det DNA, lokale borgere er ambassadører for.